Stor Bøf…..smager fantastisk


lånt af newyorkerbyheart.com

Vi har en opskrift på ”Stor Bøf” i vores familie, er ikke helt klar over hvor den kommer fra, men en ting er helt sikkert det smager godt.

Du skal bruge:

En pakke oksefars
En kop piskefløde
En kop rasp
En kop rødvin (kan undlades)
En kop bacon i tern
En kop ost i tern
1 æg
salt
peber
hvidløg, efter smag

Du bestemmer jo helt selv hvor meget fedt der er i den oksefars du bruger, men jeg vælger altid den med mindst fedtindhold, fordi at fløde og osten, er med til at gøre den store bøf sådan ”fed” i det.

Fremgangsmåden er ganske simpel:
Du blander det hele godt sammen, og former en stor bøf som du steger på panden, ved ikke for høj varme.

Jeg bruger Flødehavarti, som jeg skære ud i små tern, grunden til at jeg bruger flødehavarti er fordi den smelter ligt det den skal når du steger bøffen.

Det sker meget sjældent at jeg bruger rødvin i bøffen.
1: jeg skal åbne en flaske vin, hvor jeg kun skal bruge en kop af flasken
2: bryder mig ikke om alkohol i min mad.
3: jeg synes at bøffen smager fantastisk uden rødvin

Den store bøf smager skønt til: Hasselbagte kartofler, Grønsalat, Bulgursalat, Råstegte kartofler.

En anden ting som den store bøf er rigtig godt til er, at man i stedet for at lave en stor bøf, at man så laver bøffer der passer lige i en burgerbolle og så serverer en lækker burger med det tilbehør man har i køleskabet og et glas kold at drikke.

Skriv et svar

