At have julelys eller ikke at have julelys?


Et af husene på Fredensgade i Hinnerup

Så et tv-program på TV3 i går, det hed Blændet af julelys, og senere da hundene skulle ud, gik tankerne til julelys, kunne ikke lade være med at går og kigge på de steder hvor der var sat julelys op, og så kom tankerne, er det for ens egen skyld man sætte julelys op eller er det fordi naboen gør det, og man vil ikke være det eneste sted hvor der ikke er julelys.

Må indrømme at de fleste danske huse hvor der er julelys ikke kommer i nærheden af de amerikanske huse hvor der bliver pyntet op med julelys.

Jeg synes det er vildt hyggeligt med julelys i haven, og før jeg flyttede i lejlighed havde jeg da også julelys i forhaven så vel som i baghaven, placeret sådan at det var muligt at nyde julelysene fra vinduerne.

Må indrømme at min lanterne med kristtjørn, julekugler og lyskæde er noget simpel og måske en smule for lidt, men jeg har ikke mulighed for at trække en strømledning til min fordør, hvor min lanterne står, så mulighederne er ikke så mange, og helt ærligt så har jeg ikke lyst til at have den der pakke med et par kunstige træer til at stikke i jorden eller en urtepotter, ligesom alle andre ned af gaden.

Et af husene fra Blændet af julelys

Når man kigger på internettet, så er der rigtig mange smukke billeder af hvordan julelysene lyser op i denne mørketid, og jeg ville ønske at, måske havde gjort noget mere ud af min juleudsmykning udendørs, men det må være næste år, den får en tand mere.

Jeg undre mig stadig over om folk sætter julelysene op for sig selv, altså fordi de synes det er smukt, hyggeligt eller om de gør det fordi at naboen har sat julelys op.

Hvad gør du? Er det fordi du holder af julelysene eller er det fordi at alle de andre sætter julelys op?

Tak for du læste med – 

Skriv et svar

